loading...
باتر بازار
شقایق بازدید : 25 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

دلایل اصلی خوابیدن باتری ماشین :

باتری مهمترین جزء برقی یک خودرو است که وظیفه تأمین انرژی الکتریکی خودرو و رساندن برق به سایر قطعات آن را دارد. دلایل خوابیدن باتری می توانند به قدری گسترده باشند که حتی اگر یک لیست بلند از آن ها تهیه کنید، باز هم دلایل دیگری وجود دارد که در لیست شما گفته نشده باشد؛ اما به طور کلی این دلایل از سه مشکل عمده ناشی می شود که عبارتند از  :

  • مشکلات اساسی باتری
  • مشکلات سیستم الکتریکی
  • خطاهای ساده ‌ای که افراد انجام می‌دهند

خوابیدن باتری ماشین

پیدا کردن ایراد خالی شدن باتری شاید به قدری ساده باشد که بتوانید آن را در خانه پیدا کنید، گاهی اوقات هم ممکن است آنقدر پیچیده باشد که مجبور باشید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. البته معمولاً رانندگان در هنگام استارت زدن و در حالتی که خودرو خاموش است متوجه خوابیدن باتری ماشین خود می شوند و خیلی کم اتفاق می افتد که یک راننده در هنگام حرکت متوجه شود که باتری در حال خالی شدن است، مگر اینکه سیستم شارژ رسانی خودرو دچار مشکل شود. از موارد متداولی که باعث می شود باتری یک خودرو خالی شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شل شدن اتصالات
  • فاسد شدن باتری
  • تخلیه الکتریکی مداوم
  • مشکلات شارژ
  • مصرف برق زیاد از طریق امکانات موجود در خودرو
  • تغییرات آب و هوایی

چراغ های روشن ماشین :

یکی از دلایلی که می تواند موجب خوابیدن باتری ماشین شود، چراغ های آن است. یعنی شما پس از اینکه خودرو را خاموش می کنید فراموش کنید که چراغ های آن را خاموش کنید و به این ترتیب منبع انرژی الکتریکی خودرو به میزان زیادی ذخیره خود را از دست می دهد. این چراغ ها می تواند چراغ های جلو و حتی چراغ های داخل ماشین را شامل شود که اصلی ترین عامل خالی شدن باتری هستند.

برای جلوگیری از این موضوع کافی است در هنگام خاموش کردن خودرو حتماً از خاموش بودن چراغ ها مطمئن شوید. در بعضی از خودروها طراحی چراغ ها به گونه است که پس از خاموش شدن، چراغ ها نیز خاموش می شوند. همچنین در بعضی دیگر از خودروها چراغ ها پس از گذشت زمان مشخصی خاموش می شوند. البته گاهی نیز نقص فنی باعث می شود که چراغ ها با این دو روش خاموش نشده و به خوابیدن باتری ماشین ختم شود.

خوابیدن باتری ماشین

 

خوابیدن باتری ماشین وقتی باتری ضعیف شده باشد :

یک باتری ضعیف نمی تواند کار شارژ رسانی به قطعات برقی خودرو را به درستی انجام دهد و وقتی باتری ضعیف شود با کوچکترین تقاضای برق ممکن است به طور کامل تخلیه شود.

منشا تخلیه‌ انرژی و نقش سیستم‌های الکترونیکی :

برخی از خودروها دارای سیستم های سیم کشی غیر استاندارد هستند که ضعف عملکرد داشته و موجب آسیب رساندن به باتری شود. پیدا کردن این سیستم سیم کشی معیوب کار راحتی نیست و خوابیدن باتری ماشین را به همراه دارد. بعضی از کارهایی که این سیستم های سیم کشی غیر استاندارد انجام می دهند عبارتند از :

  • روشن کردن رادیو
  • روشن کردن چراغ‌ ها

خوابیدن باتری ماشین به دلیل هوای بسیار گرم و یا سرد :

یکی از دلایلی که ممکن است به باتری آسیب برساند و باعث شود باتری ماشین به سرعت خالی شود؛ تغییرات ناگهانی آب و هوایی است. همچنین باتری ضعیف ممکن است در گرما یا سرمای بسیار شدید به سرعت تخلیه شود، اما باتری های تو به میزان بیشتری در برابر تغییر آب و هوا مقاوم هستند. همچنین می توان گفت دمای بسیار بالا و دمای بسیار پایین به عوامل مخرب دیگر کمک می کنند که باتری سریع تر خالی شود.

خوابیدن باتری ماشین

 

https://batterybazar.org/sleeping-car-battery/

شقایق بازدید : 46 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

از زمان آغاز به کار شبکه های جهانی اینترنت، رقابت بین ارائه کنندگان این سیستم ها وجود داشته است. شرکت هایی که بتوانند خدمات قابل قبول تری را ارائه دهند قطعا سود سرشاری را نصیب خود می کنند. بازار تقاضا در این زمینه بسیار تشنه است و همچنان در بسیاری از نقاط دور افتاده جهان، دسترسی به اینترنت میسر نشده است.

استارلینک یک پروژه جهانی با هدف توسعه اینترنت ماهواره ای برای همه علاقمندان است. این بار رقابت در ارائه خدمات برتر اینترنتی در فضا انجام می شود. شرکت های هوا فضایی در صدد هستند تا هر چه سریع تر مقدمات اینترنت ماهواره ای را اجرایی کنند. در این بین اینترنت ماهواره ای استارلینک یک گام بلند پروازانه به سوی عملیاتی کردن اینترنت ارزان و سریع برداشته است.

هدف از این تحقیقات اینست که همه روستاها و نقاط دور از دسترس نیز بتوانند از پهنای باند اینترنت استفاده کنند. اگرچه در ابتدا تحقیقات بر روی نقاط محروم از اینترنت در آمریکا آغاز شد ولی به شرط عملیاتی شدن، همه نقاط نابرخوردار اینترنت در جهان می توانند از دستاوردهای استار لینک بهره مند شوند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک چگونه کار می کند؟

هم اکنون مشکلات زیادی در ارائه اینترنت پر سرعت و ارزان در نقاط محروم و دور از دسترس وجود دارد. عمده این مشکلات مربوط به زیر ساخت ها و هزینه زیاد آن است. به نظر می رسد هزینه زیادی برای نصب کابل و خطوط انتقال ( کابل یا فیبر) نیاز باشد که با توجه به قیمت املاک تحت استفاده، هزینه ها بسیار بیشتر می شود.

اینترنت ماهواره ای استارلینک می تواند سیگنال اینترنت را بدون نیاز به سیم و کابل و …. به کامپیوتر انتقال دهد. برای اتصال مستقیم به شبکه ماهواره ای اینترنت استارلینک به یک گیت وی با کامپیوتر نیاز دارید. تفاوت این پروژه با دیگر اینترنت های ماهواره ای در افزایش سرعت و ارزان بودن آن است. با توجه به اینکه ماهواره های استارلینک هر کدام به 4 ماهواره دیگر از طریق لیزر در ارتباط هستند، داده های اطلاعاتی به سرعت نور قابل تبادل می باشد.

در یک همکاری مشترک بین نیروی هوای آمریکا و استارلینک، تست بتای اولیه این فناوری مورد آزمایش قرار گرفت. نتیجه اینکه، طبق پیش بینی ها تاخیر رفت و برگشت سیکنال ها در این فناوری تا حدود زیادی از فناوری های موجود کاهش نشان داده است.

https://batterybazar.org/starlink/

شقایق بازدید : 45 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

قبل از شروع کار چند نکته ایمنی را رعایت کنیم،باتری ها علاوه بر داشتن بار الکتریکی بالقوه که کشنده است (این نکته ای است که خیلی ها از آن آگاه نیستند) دارای مواد خورنده شیمیایی هستند که می توانند باعث آتش سوزی گردند. پس قبل از شروع کار دو کار زیر را انجام دهید :

  1. بستن سوئیچ ماشین
  2. استفاده از دستکش و عینک ایمنی
  3. قبل از شروع به باز کردن باتری ماشین چند نکته ایمنی را رعایت کنیم،باتری ها علاوه بر داشتن بار الکتریکی بالقوه که کشنده است (این نکته ای است که خیلی ها از آن آگاه نیستند) دارای مواد خورنده شیمیایی هستند که می توانند باعث آتش سوزی گردند. پس قبل از شروع کار دو کار زیر را انجام دهید :

    1. بستن سوئیچ ماشین
    2. استفاده از دستکش و عینک ایمنی

باز کردن اتصالات

    • اتصالات باتری ماشین با یک مهره کوچک محکم می شوند که تشخیص آن راحت است اما این نکته مهم را مورد نظر داشته باشید که برای شروع کار حتما از اتصال منفی شروع کنید.
    • حالا مهره روی اتصال را شل و جدا کنید برای اینکار از آچار استفاده کنید. لطفا سوکت را از جلوی دست خود دور کنید که در هنگام کار دچار اتصا نگردد.
    • بعضی اوقات ممکن است کابل به دلیل سولفات شدن به اتصال چسبیده باشد ، برای جدا کردن آن باید محل کابل و اتصال را تمیز کنید .
    • حالا اتصال مثبت را جدا کنید و آن را در جایی نگه دارید که به قسمت های فلزی ماشین شما برخورد نکند ، در سیستم برقی ماشین جریان باقیمانده ای وجود دارد که در صورت لمس کردن سطوح فلزی ماشین می تواند مدارهای موجود در اتومبیل شما را مختل کند و یا به آنها آسیب بزند.
    • https://batterybazar.org/how-to-disconnect-car-batteries/
شقایق بازدید : 1163 شنبه 15 شهریور 1399 نظرات (0)

شما می توانید به دو روش در منزل برای خود پاوربانک بسازید که این دو روش عبارتند از :

  • ساخت پاوربانک (ساده)
  • آموزش ساخت پاور بانک (پیشرفته)

ساخت پاوربانک ساده :

شما می توانید در وبسایت باتری بازار در مورد انواع باتری و مسائل مربوط به آن ها مطالعه کنید که یکی از این منابع تغذیه پاور بانک است که در ادامه روش ساخت آن را برای شما آورده ایم. علاوه بر این در این آموزش با ساختار یک پاور بانک آشنا شده و پس از طی چند مرحله می توانید یک پاوربانک ساده را در منزل خود طراحی کرده و از آن استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز :

در آموزش ساخت پاور بانک وسایل و ابزاری مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از :

  • درگاه مادگی USB : یک عدد
  • باتری نیم قلمی‌ قابل شارژ از نوع NI-MH AAA با جریان 500 تا 1000 میلی آمپر : چهار عدد
  • نگهدارنده باتری نیم قلمی : چهار عدد
  • جعبه فلزی که فضای کافی برای نگهدارنده باتری ‌ها داشته باشد : یک عدد
  • سیم لخت کن : یک عدد
  • هویه لحیم کاری (ضروری نیست اما توصیه می‌ شود) : یک عدد
  • سیم (اختیاری)
  • چسب حرارتی و دستگاه مخصوص آن
  • وسیله ‌ای برای ایجاد سوراخ در جعبه (به عنوان نمونه دریل)

آموزش ساخت پاور بانک ساده به صورت مرحله به مرحله :

  1. جعبه مورد نظری را که می خواهید استفاده کنید، بررسی کرده و وسایل درون آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و آن را کاملاً خالی نمایید.

آموزش ساخت پاور بانک

2.  یک کابل که دارای سری USB مادگی است را تهیه کرده و سری یو اس بی را جدا کنید، مقداری سیم را متصل به آن باقی بگذارید. این مقدار سیم باقی مانده بر طبق دلخواه شما می تواند باشد. یعنی بلندی سیم به میزان بلندی کابل شارژر پاور بانک شماست. پس از آن مقداری از روکش کابل را برش بزنید و سیم های سیاه و قرمز را که به ترتیب منفی و مثبت هستند را از سیم های دیتا که سیم سبز و سفید است جدا کرده و مطمئن شوید با سیم های مشکی و قرمز اتصال پیدا نمی کنند.

آموزش ساخت پاور بانک

3. در صورتی که کابل یو اس بی شما دارای طول کوتاهی در حدود 20 الی 25 سانتی متر است می توانید با ایجاد اتصال طول آن را بیشتر کنید، اما بلندی این سیم نباید زیاد باشد تا در جعبه ای که در نظر گرفتید جا شود. البته کابل 20 الی 25 سانتی متر دارای اندازه مناسبی برای پاور بانک خانگی شما است.

آموزش ساخت پاور بانک

آموزش قرار دادن باتری در ساخت پاور بانک :

4. در این مرحله از ساخت پاور بانک می توانید چهار عدد باتری قابل شارژ قلمی را درون جاباتری، جایگذاری کنید. در این مرحله نیاز به شارژ کردن باتری ها ندارید. باتری های قلمی قابل شارژ بر اساس میزان انرژی که ذخیره می کنند، دسته بندی می شوند و این دسته بندی به توان خروجی آن ها بستگی ندارد. این باتری ها بر اساس مشخصه ای به نام میلی آمپر ساعت (mAh) است.

آموزش ساخت پاور بانک

میلی آمپر ساعت معادل جریانی بر حسب میلی آمپر است که در حین خالی شدن شارژ کامل باتری در یک ساعت برقرار می شود. برای مثال یک باتری با ظرفیت 1000 میلی آمپر ساعت را در نظر بگیرید که به نسبت یک باتری با ظرفیت 500 میلی آمپر ساعت دو برابر بیشتر می تواند انرژی خود را نگه دارد. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که جا باتری باید به اندازه ای باشد که در جعبه جا شود و حتی اگر کمی کوچکتر باشد بهتر است.

5. در این مرحله از آموزش ساخت پاور بانک باید سیم های USB را به جا باتری متصل کنید. برای اتصال سیم ها باید در نظر داشته باشید که سیم قرمز را به قرمز و سیم سیاه را به سیاه وصل کنید. برای اتصال سیم ها بهتر است از لحیم استفاده کنید و از اتصال ساده سیم ها به یکدیگر خود داری کنید. پس از اتصال سیم ها به سیم های هم رنگ آن ها را به صورت جداگانه با چسب برق بپوشانید تا از اتصال سیم مثبت و منفی جلوگیری شود.

آموزش ساخت پاور بانک

آماده کردن جعبه در آموزش ساخت پاور بانک :

6. جعبه را در نظر بگیرید، روی یکی از وجه های مستطیل یک حفره ایجاد کنید. این حفره باید کمی بزرگتر از درگاه USB باشد. اگر برای ایجاد این حفره از ابزارهای حرارتی همچون درمل (Dremel) استفاده می‌ کنید، باید مراقب باشید که جرقه های آن با مواد قابل اشتعال برخورد نکند و آتش سوزی ایجاد نشود. همچنین برای حفره ای که یو اس بی در آن قرار می گیرد باید محل مناسبی انتخاب کنید، این محل می تواند روی وجه های چپ یا راست ایجاد شود.

آموزش ساخت پاور بانک

7. در این مرحله باید جا باتری را که پورت یو اس بی متصل کرده اید به دقت درون جا باتری قرار دهید به صورتی که اگر جا باتری دارای دکمه روشن / خاموش بود، رو به بالا قرار بگیرد. بعد از آنکه جای پورت USB را مشخص کردید آن را با چسب حرارتی یا نوار چسب دو طرفه به همراه جا باتری به قسمت داخلی جعبه بچسبانید تا تکان نخورد. در نهایت درب جعبه را ببندید و پاور بانک خود را استفاده کنید. البته می توانید تا پایان مراحل آموزش ساخت پاور بانک، آن را شارژ نکنید.

آموزش ساخت پاور بانک

شارژکردن پاوربانکی که آموزش ساخت آن را برای شما آوردیم، باید به وسیله کابل USB شارژ شود که دو طرف آن نری هستند. شما می توانید یک طرف کابل را به پاوربانک متصل کنید و طرف دیگر آن را به آداپتور یو اس بی و یا کامپیوتر متصل کنید. این پاور بانک پس از چند ساعت شارژ می شود و بعد از جدا شدن از شارژ می توانید به عنوان پاوربانک از آن استفاده کنید.

 

https://batterybazar.org/learn-how-to-build-a-power-bank-step-by-step-in-two-ways/

شقایق بازدید : 1176 شنبه 15 شهریور 1399 نظرات (0)

یک پاوربانک شامل یک مدار الکتریکی و یک یا چند باتری لیتیومی است که به طور موازی آن ها را به یکدیگر متصل می کنند. مدار موجود در پاور بانک دو عملکرد اصلی را مدیریت می کند، که عبارتند از :

  • باتری پاوربانک را از طریق پورت Micro USB شارژ می کند.
  • در صورت نیاز گوشی همراه شما را شارژ می کند.

البته ما در این آموزش تعویض باتری مدلی از پاوربانک را بررسی می کنیم که دارای باتری داخلی لیتیوم یونی با ظرفیت 18650 میلی آمپر ساعت است و فقط یک باتری دارد. البته اگر شما پاوربانکی را تعمیر می کنید که باتری بیشتری دارد، باید حتماً سلول های بیشتری را تهیه کنید.

تعویض باتری پاوربانک

ابزارهای مورد نیاز برای تعویض باتری پاوربانک :

برای اینکه این بخش از آموزش را به درستی انجام دهید باید ابزارهای زیر را تهیه کنید:

  • پاوربانک
  • دستگاه لحیم کاری
  • پیچ گوشتی کوچک
  • حدود ۱۰ سانتی متر سیم مسی

برای تعمیر و ساخت پاوربانک می توانید به مقاله دیگری در باتری بازار مراجعه کنید.

تعویض باتری پاوربانک

باز کردن قاب پاور بانک :

ابتدا باید قبل از اینکه شروع به تعویض باتری پاوربانک کنیم، باید قاب آن را باز کنید. برای این کار می توانید از یک پیچ گوشتی کوچک استفاده کنید. سپس به کمک یک دستگاه لحیم باتری را از مدار دستگاه جدا نمایید.

تعویض باتری پاوربانک

تعویض باتری پاوربانک :

پس از اینکه باتری را به وسیله دستگاه لیحم از باتری جدا کردید، ابتدا آن را بررسی کنید تا از خرابی آن مطمئن شوید و در صورتی که کاملاً مرده بود آن را تعویض نمایید. اگر شما هم اطلاعات کافی در مورد باتری ندارید، می توانید باتری را تهیه کنید که ولتاژ آن بین 3 ولت (باتری تخلیه شده) تا 4.2 ولت (باتری کاملا شارژ شده) تغییر کند. بنابراین زمانی که باتری را شارژ می کنید باید ولتاژ خروجی آن 4.2 باشد و در هنگام این ولتاژ شارژ شدن باتری متوقف شود تا عملکرد مدار در بهترین حالت خود باشد. در هنگام تعویض باتری پاوربانک باید پایانه های مثبت و منفی باتری را تشخیص داده و به کمک دستگاه لحیم باتری نو را جایگزین باتری قبلی نمایید.

تعویض باتری پاوربانک

تست و نتیجه گیری از مراحل تعویض باتری پاوربانک :

پس از اینکه کار خود را به پایان رساندید می توانید پاوربانک خود را شارژ کنید، در هنگام شارژ شدن باتری باید چراغ ها چشمک بزنند. پس از چند ساعت می توانید پاور بانک خود را از شارژ جدا کنید و گوشی هوشمند خود را با آن شارژ کنید. با کمک این پاوربانک باید شارژ گوشی شما از 26 درصد به 100 درصد افزایش بیاید.

 

https://batterybazar.org/replacing-the-power-bank-battery-step-by-step-at-home/

شقایق بازدید : 1272 شنبه 15 شهریور 1399 نظرات (0)

مشکلات لامپ های LED به دو صورت می باشد و یک لامپ ال ای دی ممکن است به دو دلیل روشن نشود. اولین مشکلی که ممکن است برای لامپ های ال ای دی پیش بیاید این است که صفحه PCB ال ای دی که پیش تر در مورد آن صحبت کردیم و به صورت یک صفحه آلومینیومی است که روی آن LED SMD نصب شده، خراب شده باشد یا اینکه منبع تغذیه و یا مبدل 220 به 12 ولت به درستی عمل نکند.

اولین کاری که شما در تعمیر لامپ ال ای دی باید انجام دهید این است که مشکل اصلی لامپ ال ای دی خود را پیدا کنید. برای این کار باید لامپ را باز کنید که در اکثر مواقع با پیچاندن می توانید آن را باز کنید. اگر لامپ پیچی نبود حتما آن را با فشار باز کنید. در هنگام باز کردن لامپ دقت کافی به خرج دهید تا به لامپ آسیبی نرسد. در این هنگام شما می توانید به صفحه LED و منبع تغذیه دسترسی پیدا کنید.

تعمیر لامپ ال ای دی

چگونه با کمک مولتی مولر از سلامت منبع تغذیه مطلع شویم ؟

یکی از ابتدایی ترین کارهایی که می توان در هنگام خرابی لامپ های ال ای دی انجام داد، این است که به وسیله یک مولتی متر ولتاژ خروجی درایو ال ای دی که به عنوان منبع تغذیه شناخته می شود را بررسی کنید. از آنجایی که برق ورودی به برد لامپ ال ای دی به میزان 220 ولت است، باید این میزان برق با دقت به برد لامپ وارد شود،  ورودی لامپ برای دریافت این میزان برق یا پایه است و یا اگر پیچی باشد، از طریقی پیچی که لامپ را روی هلدر می بندد؛ است. پس از باز شدن لامپ شما می توانید دو سیم را مشاهده کنید که از این پایه ها به برد لحیم شده است. دو سیم را از پایه ها جدا کرده و به برق 220 ولت متصل کنید.

در این مرحله شما باید قسمت ولتاژ خروجی برد که دارای دو سیم مثبت و منفی است و به عنوان ورودی پنل PCB ال ای دی در نظر گرفته می شود را به مولتی متر متصل کرده و بررسی کنید که ولتاژ خروجی دارد یا خیر. پس از بررسی اگر متوجه شدید که برد دارای ولتاژ ورودی است و این ولتاژ توسط مولتی متر 12 ولت نشان داده شود، منبع تغذیه ایرادی ندارد و مشکل از برد الکترونیکی هم نیست و احتمالاً خود ال ای دی ها به مشکل برخورده اند. در صورتی که مولتی متر ندارید می توانید یک مدل ساده یا خانگی آن را تهیه کنید.

https://batterybazar.org/led-lamp-repair/
شقایق بازدید : 371 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

چند راه حل ساده برای به حداکثر رساندن طول عمر باتری اپل واچ :

  • از تجهیزات شارژ اورجینال استفاده کنید

برای اطمینان از عملکرد بهینه برای شارژ اپل واچ از شارژر خود اپل استفاده کنید. یکی از ویژگی های مهم این شارژر این است که در زمان رسیدن میزان شارژ به 100% ، شارژ را متوقف خواهد کرد، که برای باتری های لیتیوم پلیمر بسیار حیاتی است چرا که با شارژ بیش از حد این نوع باتری به سلامت آن آسیب خواهید رساند.

عمر باتری اپل واچ

  • باتری خود را به صورت کامل تخلیه نکنید

وقتی متوجه شدید میزان باتری شما کم است ، در اسرع وقت آن را شارژ کنید . اگر به صورت مداوم باتری خود را به صورت کامل تخلیه کنید ، در طولانی مدت میزان نگهداری باتری آن کاهش پیدا میکند.

  • باتری خود را به مدت طولانی بدون شارژ رها نکنید

وقتی باتری اپل واچ را برای مدت طولانی بدون شارژ رها کنید ، آن را با آسیب حالت تخلیه مواجه خواهید کرد (خیلی سریع شارژ خالی می کند ) این مساله بعد از مدتی باعث می شود باتری شما شارژ کامل دریافت نکند و در واقع عمر باتری اپل واچ شما به مرور کاهش می یابد .

  • اپل واچ خود را در معرض دمای بالا یا پایین قرار ندهید

مثل تمام باتری ها ، باتری اپل واچ نیز با قرار گرفتن در معرض گرما آسیب خواهد دید.دمای بالای 35 درجه باعث کاهش ظرفیت باتری اپل واچ شما به صورت دائمی خواهد شد . همچنین دمای بیش از حد سرد نیز ممکن است به طور موقت عملکرد باتری شما را کاهش دهد. در واقع دمای استاندارد برای اپل واچ شما بین 16 تا 22 درجه سانتیگراد خواهد بود.

https://batterybazar.org/maximum-battery-lifetime-of-apple-watch/

شقایق بازدید : 48 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

تمامی گوشی های هوشمند دارای عمر باتری هستند که در روز تولیدشان و قبل از اینکه به دست شما برسند، تعیین شده است؛ اما روش های استفاده و نگهداری از آن ها باعث کاهش یا افزایش عمر باتری آن خواهد شد. بعضی از عوامل موثر بر عمر باتری گوشی عبارتند از :

  • چرخه شارژ و دشارژ گوشی
  • دما
  • شارژر

چرخه شارژ و دشارژ گوشی :

چرخه شارژ و تخلیه برای گوشی های هوشمند، مشخص است و شما نیاز ندارید، راهکاری برای تغییر آن پیدا کنید. تنها چیزی که باید بدانید این است که باتری گوشی شما در هنگام تخلیه انرژی شیمیایی ذخیره شده را در قالب انرژی الکتریکی آزاد می کند و برق مورد نیاز نمایشگر و بلندگو و بقیه اجزا را تامین می کند.البته این چرخه در طول زمان تغییر می کند و کاهش پیدا می کند و واکنش های شیمیایی متعدد در هنگام شارژ و دشارژ باتری باعث می شود که حجم لیتیوم کاهش پیدا کرده و کارایی باتری کمتر از سابق گردد.

تاثیر دما بر افزایش یا کاهش عمر باتری گوشی :

یکی از مواردی که به میزان زیادی روی عمر باتری شما تاثیرگذار است، دما است. دمای بالا یا خیلی پایین می تواند دشمن باتری گوشی شما بوده و شارژ باتری گوشی در دمای خیلی بالا و یا خیلی پایین باعث می شود، باتری گوشی آسیب ببیند. این اتفاق ممکن است هنگامی که با گوشی کار می کنید هم اتفاق بیفتد و با داغ شدن گوشی به یکباره باتری آن تخلیه شود. داغ شدن باتری گوشی آسیب های جدی به آن وارد می کند و ممکن است باعث تورم و یا حتی انفجار آن شود. دمای بسیار پایین هم باعث می شود که شارژ شدن گوشی مدت زمان بیشتری طول بکشد. دمای پایین به هنگام شارژ کردن موجب کاهش ظرفیت باتری می شود.

افزایش عمر باتری گوشی

شارژر گوشی :

یکی از مواردی که موجب افزایش یا کاهش عمر باتری گوشی می شود، شارژری است که اشتفاده می کنید. شما می توانید شارژرهای متنوعی را مشاهده کنید که سریعتر گوشی شما را شارژ می کنند، اما همین شارژرها ممکن است به باتری گوشی شما آسیب برسانند. شارژرهای نا مناسب می تواند دلیلی بر افزایش یا کاهش ولتاژ شده که این نوسان ولتاژ موجب آسیب رسیدن به باتری گوشی می شود. این باتری ها به گونه ای طراحی شده است که شارژ شدن آن ها راندمان مشخصی دارد. همین موضوع از باتری محافظت می کند و همچنین گرمای اضافی را از باتری دور می کند. اشخاصی که قصد افزایش عمر باتری گوشی خود را دارند، فقط کافی است گوشی خود را با شارژر تولید کارخانه سازنده آن، شارژ کنند. البته برخی از شارژرها را خود شرکت های سازنده توصیه می کنند.

 

https://batterybazar.org/increase-the-battery-life-of-the-phone/

شقایق بازدید : 25 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)
  • گوشی خود را از قاب محافظ خارج نمایید، زیرا قاب محافظ هم باعث می شود سنگین تر شود و هم باعث می شود که گوشی بیش از حد گرم شده و عمر باتری آن کاهش پیدا کند. در صورتی که استفاده از قاب گوشی برای شما الزامی است، حتما باید از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های تیره برای قاب گوشی عبارتند از : مشکی و آبی تیره که به میزان زیادی گرما را به خود جذب می کند.
  • گوشی را در مکانی شارژ کنید که هوا به خوبی در آن تهویه می شود و سعی کنید در مکان های خشک و خنک آن را نگهداری کنید. اتاق هایی که تهویه دارند می توانند، دمای شارژ را پایین نگه دارند و همین موضوع موجب افزایش عمر باتری گوشی می شود.
  •  از کار کردن با گوشی در هنگام شارژ بپرهیزید. این کار موجب می شود انرژی زیادی به نمایشگر و قطعات دیگر وارد شده و در باتری جدالی بین شارژ و دشارژ رخ دهد و بیش از حد داغ شود.
  • یکی از کارهایی که در هنگام شارژ می تواند دمای باتری را کاهش داده و طول عمر آن را زیاد کند و همچنین سریع تر گوشی را شارژ نماید. قرار دادن آن روی حالت پرواز باعث خاموش شدن اینترنت و وای فای و قطع آنتن دهی گوشی می شود که این کار باعث کاهش دمای باتری گوشی می شود.

 https://batterybazar.org/increase-the-battery-life-of-the-phone/

شقایق بازدید : 140 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

اولین گام برای نگهداری یک باتری روش شارژ اولیه صحیح می باشد.

همانطور که قبلاً در مقاله ای به این مورد پرداختیم، شما باید باتری قابل شارژ خود را برای بار اول حداقل 12 ساعت به برق وصل کنید. البته حتماً دفترچه راهنمای دستگاه خود را به دقت مطالعه نمایید تا این مورد را به درستی انجام دهید.

همچنین برای هر بار استفاده از باتری گوشی آن را به طور کامل شارژ نمایید.

دقت داشته باشید که برای شارژ مجدد، حتماً باید به طور کامل دشارژ یا تخلیه شده باشد.

اگر در باتری های نیکل – کادمیم و نیکل – متال هیبرید استفاده کنید، «اثر حافظه» بی تأثیر خواهد ‌شد.

همچنین این ترفند در باتری‌ های قابل شارژ لیتیوم – یون از OVER CHARCHING جلوگیری می‌ کند.

علاوه بر این رها نمودن باتری به مدت طولانی باعث آسیب دیدن آن می شود. برای دستگاه هایی مثل الکتروشوک که از برق شهری هم تغذیه می کنند، شما سعی کنید به طور منظم از باتری آن ها استفاده کنید تا به باتری آسیبی وارد نشود.

برای نگهداری از باتری آن ها را کجا نگهداری نماییم ؟

اگر شما هم دستگاه هایی دارید که ممکن است برای یک هفته یا بیشتر از آن استفاده نمی کنید، باید اقدامات زیر را انجام دهید :

  1. باتری را کاملاً دشارژ یا تخلیه نمایید.
  2. مجموعه باتری را کاملاً از دستگاه جداکنید.
  3. یک محل خشک و خنک پیدا کرده و باتری را در آن قرار دهید.
  4. باتری در محل های گرم، مرطوب و در معرض گرد و غبار، آسیب می بیند.
  5. باتری قابل شارژ را کنار اجسام فلزی قرار ندهید.
  6. برای جدا کردن باتری از دستگاه باید ابتدا دستگاه را خاموش نموده و سپس باتری را جدا نمایید.

قبل از اینکه باتری نیکل متال هیبرید با باتری نیکل کادمیوم را مجدداً شارژ و استفاده نمایید، باید آن را به صورت کامل خالی کنید. برای این کار با دستگاه کار کنید و به صورت مستقیم از شارژ باتری استفاده نمایید. بعد از آنکه شارژ باتری تمام شد و دستگاه خاموش شد می توانید آن را مجدد به برق وصل کرده تا باتری شارژ شود.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 563
  • بازدید سال : 6,959
  • بازدید کلی : 27,896